گذاره

ساخت وبلاگ

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی :هرساله در همین تاریخ مسابقات شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد
مهندس مسرور با بیان اینکه یکی از جوانان کشور با حضور در این مسابقات توانست استاد بزرگ شطرنج شود، یادآور شد: در صددیم مسابقات دیگری در سطح بین المللی در بخش فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و بخش های دیگر برگزار کنیم

به گزارش گذارنیوز مهندس مسرور در مراسم اختتامیه اولین رقابت های شطرنج جام ستارگان ایران و جهان اظهار کرد:ورزش موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.
وی افزود:برنامه های متعددی برای ورزش در سازمان منطقه آزاد انزلی تدارک دیده شده است، مسابقات جام ستارگان درسطح بسیار بالایی در کشور برگزار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: امید داریم در آینده ای نه چندان دور یک ایرانی قهرمان شطرنج شود و این دور از ذهن نیست.
مهندس مسرور با بیان اینکه یکی از جوانان کشور با حضور در این مسابقات توانست استاد بزرگ شطرنج شود، یادآور شد: در صددیم مسابقات دیگری در سطح بین المللی در بخش فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و بخش های دیگر برگزار کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد:هرساله در همین تاریخ مسابقات شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد
اشتوبنفل ورنر سر :پرهام مقصود لو از ایران توانست با به دست آوردن ۸ امتیاز عنوان استاد بزرگی را از آن خود نماید

اشتوبنفل ورنر سر داور مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت : تیم منتخب جهان موفق شد در مجموع با کسب ۶۴.۵ امتیاز در مقابل ۳۵.۵ امتیاز ایران را شکست دهد اظهار کرد: نایجل شورت با کسب ۸.۵ امتیاز موفق شد بهترین نتیجه را از آن خود کند. سر داور مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران افزود: پرهام مقصود لو از ایران نیز توانست با به دست آوردن ۸ امتیاز عنوان استاد بزرگی را از آن خود نماید.
ترکان :توجه ویژه مناطق آزاد به توریسم ورزشی
به گزرش اعتدال شمال ،اکبر ترکان در حاشیه اختتامیه مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان ایران و جهان در منطقه آزاد انزلی گفت:مناطق آزاد علاوه بر فعالیت های اقتصادی توجه ویژه ای به امر ورزش و توریسم ورزشی دارند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود:در سال گذشته مسابقات جهانی کشتی در آبادان و خرمشهر وقایع مهمی بود که سال گذشته اجرا شد و اکنون با همت منطقه آزاد انزلی مسابقات بین المللی شطرنج منتخب ایران و جهان در سطح بالایی برگزار شده است که این امر نشان دهنده اهمیت مناطق آزاد به موضوعات ورزشی است.
ترکان تصریح کرد:استان گیلان جزو استان های نخبه خیز کشور است و منطقه آزاد انزلی با توجه به این جایگاه گیلان در عرصه های مختلف از جمله ورزش در سطح استان و بین المللی می پردازد.
وی در پایان یادآور شد:مناطق آزاد در حال حاضر فراتر از نقش ملی خود در عرصه های ورزشی فعالیت می کنند و مسابقات کشتی جهان به زودی در چابهار برگزار می شود و فعالیت سازمان مناطق آزاد به گونه ای است که در عرصه های مختلف در هر منطقه ای ایفای نقش کند
در پایان ده دور رده بندی ده بازیکن تیم ستارگان ایران در این جام بدین شرح است:

۱٫پرهام مقصودلو ریتینگ ۲۵۰۱ هشت امتیاز
۲٫احسان قائم مقامی ریتینگ ۲۵۶۹ پنج و نیم امتیاز
۳٫امیررضا پور رمضانعلی ریتینگ ۲۵۰۹ چهار امتیاز
۴٫شاهین لرپری زنگنه ریتینگ ۲۴۶۸ چهار امتیاز
۵٫آرین غلامی ریتینگ ۲۴۵۴ چهار امتیاز
۶٫پوریا درینی ریتینگ ۲۵۲۴ سه و نیم امتیاز
۷٫پویا ایدنی ریتینگ ۲۵۶۰ دو امتیاز
۸٫علی رضا فیروزجاء ریتینگ ۲۴۸۱ دو امتیاز
۹٫سید خلیل موسوی ریتینگ ۲۴۳۲ یک و نیم امتیاز
۱٫٫سارا سادات خادم الشریعه ریتینگ ۲۴۴۵ نیم امتیاز
همچنین رده بندی شطرنج بازان ستارگان جهان

۱٫نایجل شورت ریتینگ ۲۶۵۲ هشت ونیم امتیاز
۲٫روماین ادوارد ریتینگ ۲۶۶۴ هفت امتیاز
۳٫میخائیل مچید شویلی ریتینگ ۲۶۰۴ هفت امتیاز
۴٫گابریل سرکیسیان ریتینگ ۲۶۷۹ شش و نیم امتیاز
۵٫آلکسی دریف ریتینگ ۲۶۷۹ شش و نیم امتیاز
۶٫میرشنکو ریتینگ ۲۶۱۶ شش امتیاز
۷٫لوشانگ لی ریتینگ ۲۶۱۱ شش امتیاز
۸جهانگیر وحیدوف ریتینگ ۲۵۸۶ شش امتیاز
ایوان سوکولوف ریتینگ ۲۶۴۲ پنج و نیم امتیاز
۱۰٫جان الوست ریتینگ ۲۵۲۴ پنج و نیم امتیاز

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:50

IMG_۲۰۱۶۰۷۲۰_۲۰۰۹۰۵
سخنگوی وزارت امور خارجه به بمباران مردم یک روستا در سوریه توسط هواپیماهای فرانسوی واکنش نشان داد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بمباران روستای توخار در اطراف شهر حلب را محکوم کرد. وی اظهار داشت: بمباران و کشتار مردم بیگناه بویژه زنان و کودکان با هر هدف و توجیهی غیرقابل قبول ،محکوم و مغایر قواعد بین المللی است.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:43

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت بیماری موکلش ارایه داد و در عین حال گفت: شرکای موکلم فقط در ترکیه نیستند.

درباره آخرین وضعیت عمومی موکلش، گفت: موکلم در هفته گذشته دو بار به بیمارستان منتقل شد و پس از این‌که آزمایشات انجام شد به زندان بازگشت و هم اکنون در حال مصرف داروست و اگر دارو جواب ندهد به تشخیص پزشک جراحی خواهد شد.

وی یادآور شد: مشکل موکلم گوارشی است و هم‌اکنون به دلیل این‌که خون دفع می کند، باعث افت فشار می شود و فکر می کنم نیاز به جراحی دارد.

کوهپایه زاده درباره ارایه وثیقه از سوی موکلش گفت: به جد پیگیر این موضوع هستم و اخیرا در سفری که به خارج کشور داشتم، شخصا از شرکای خارجی موکلم سوال کردم و گفتند آمادگی دارند این وثیقه را پرداخت کنند و بنده طی لایحه‌ای به مراجع ذیصلاح قضایی موضوع را عنوان کردم و اگر لازم باشد این شرکا به ایران هم خواهند آمد و می‌توانند با مراجع قضایی در این خصوص گفت‌وگو کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «با توجه به تحولات اخیر در ترکیه آیا شرکای موکلتان همچنان بر ارایه وثیقه مصر هستند»، گفت: شرکای موکلم فقط در ترکیه نیستند.

وی یادآور شد: بهترین و منطقی‌ترین راه این است که قرار موکلم از بازداشت موقت به قراری دیگر تبدیل شود و او را تحت اقدامات حفاظتی در بیرون از زندان کنترل کنند تا بتواند ارتباطات بین المللی اش را برقرار و طلب شاکی را پرداخت کند.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: مسئولان قضایی مکرر گفته‌اند که اگر موکلم بدهی‌اش را پرداخت کند در حکم او تاثیرگذار خواهد بود و وزارت نفت هم مکرر گفته است جز طلبش چیز دیگری نمی خواهد و فکر می‌کنم خواست عموم مردم در مورد این پرونده هم بازگشت وجوه به خزانه است.
۱۴۴۸۷۷۵۸۸۶۸۳۴_۱۰۰

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:43

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۶۵

به گزارش گزارنیوز، فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش و همت سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری ماموران انتظامی عوامل یک تیم خرابکار در این شهرستان دستگیر شدند.

محمداکبر چاکرزهی روز چهارشنبه افزود: در پی وارد آمدن خسارت به بدنه اشرار و گروهک های تروریستی شماری از عوامل خرابکار قصد انجام کار تروریستی و خرابکارانه بین ۲ مرکز مهم نظامی و امنیتی خاش داشتند که این عوامل با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری نیروهای تحت امر فرماندهی انتظامی این شهرستان شناسایی و برنامه خرابکارانه شان خنثی شد.
رئیس شورای تامین شهرستان خاش ادامه داد: این گروه با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف با کندن و حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق ۲۰ متری زمین و حرکت ۳۰ متر در طول قصد عملیات خرابکارانه در ۲ هدف مهم امنیتی و نظامی داشتند که با هوشیاری نیرو های امنیتی قبل از اجرای نقشه شومشان دستگیر شدند.
وی گفت: در این رابطه ۱۰ نفر از عوامل خرابکار و وابسته بیگانه دستگیر شدند.
به گفته فرماندار خاش این افراد در اعتراف اولیه تخریب مراکز امنیتی و انتظامی را از اهداف خود عنوان کرده اند.
چاکرزهی اظهار داشت: ضد انقلاب و گروههای معاند و دشمنان قسم خورده اسلام و کشور به دنبال توطئه بوده و از هر جهت تلاش می کنند به کشور ضربه بزنند که در منطقه ما اهدافی تفرقه افکنانه داشته اند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی در رسیدن به اهدافشان ناکام شده اند لذا تلاش می کنند با انجام عملیات های کور و به شهادت رساندن نیروها و یا تخریب برخی اماکن اندکی به خواسته های شوم شان برسند.
وی از اقدامات دولت و نیروهای خدمتگزار در شورای تامین شهرستان برای حفظ و کمک به ثبات امنیت در منطقه قدردانی کرد و افزود: الحمدلله شرایط برای فعالیت اشرار و گروهک های معاند در خاش فراهم نبوده و نیست و سخت ترین ضربه را در این منطقه دیده اند.
در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ نفر همچنین یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی تلفن، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، گالن های ۶۰ و ۷۰ لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه برای خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۶۶

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۶۷

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۶۸

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۶۹

۸۲۱۵۷۳۴۳-۷۰۸۷۹۸۷۰

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:43

هر هفته حدود ۱۰۰ تن از اتباع خارجی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه می‌شوند.

به گزارش انتخاب  گزارشی که از سوی روزنامه‌ فرانسوی فیگارو منتشر شده است، یگان اطلاعات نظامی فرانسه پیش‌بینی کرده که هر هفته حدود ۱۰۰ تن از اتباع خارجی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه‌ فرانسه اعلام کرده است که این موضوع نیازمند بررسی این مسئله است که ترکیه تا چه میزان شریکی پایدار در مبارزه علیه گروه داعش در سوریه است و چقدر بر اراده‌اش در مبارزه علیه این گروه تروریستی در نشست ائتلاف ضدداعش که این هفته در واشنگتن برگزار می‌شود خواهد افزود.

همچنین در این گزارش آمده است که اداره اطلاعات نظامی فرانسه (DRM) اعلام کرده است که هر هفته حدود ۱۰۰ تن از اتباع خارجی همچنان به عبور از مرزهای ترکیه به سمت سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش ادامه‌ می‌دهند.

وزارت دفاع فرانسه تاکنون نظری در مورد این گزارش ارائه نکرده است.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:06

سخنگوی سازمان آتش نشانی از حریق یک ساختمان مسکونی در خیابان نیرو هوایی و نجات ۱۲ تن خبر داد.

به گزارش انتخاب، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  در خصوص جزییات حادثه حریق یک ساختمان مسکونی اظهار داشت: ساعت ۱۲:۱۲ دقیقه امروز (چهار شنبه) حادثه آتش سوزی یک منزل مسکونی واقع در ۳۰ متری نیرو هوایی خیابان برادران حسنی به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو تنفسی و تشک نجات بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند گفت: حادثه بر اثر آتش سوزی سونا خشک در طبقه ۴ ساختمانی ۶ طبقه اتفاق افتاده و دود حاصل تمام ساختمان را فرا گرفته بود.

ملکی بیان کرد: در پی این حادثه ۴ تن از ساکنین طبقه چهارم به بالکن رفته و ۵ تن در طبقات ابتدایی ساختمان محبوس بودند همچنین ۳تن در طبقه پنجم ساختمان گرفتار شده بودند که تمامی آن ها توسط دو گروه آتش نشان از ساختمان خارج شدند.

وی در پایان گفت: پس از استخراج دود حاصل از آتش سوزی از ساختمان و ایمن سازی محل حادثه عملیات در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به اتمام رسید.

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:06

“رئیس جمهور ترکیه که در زمان کودتا سرنوشتش نامعلوم بود، توانست علیه دشمنانش پیروز شود و به سرعت سلطه خود بر قدرت را تحکیم بخشید. اما این کودتای نظامی نافرجام بیش از پیش ترکیه آشوب زده را دو قطبی می‌کند.”

به گزارش انتخاب، خبرگزاری رویترز در گزارشی می‌نویسد: «آشوب و ناآرامی به وجود آمده به دنبال تلاش کودتای جمعه شب هنوز تمام نشده است. این مساله آسیب روحی و روانی به ملت وارد کرده و باعث خسارت جبران ناپذیری به ارتشی شده که اساس ثبات در کشوری است که با تروریست‌های داعش و شورش کردها مبارزه می‌کند.

هیو پاپ و نگار گوکسل از گروه بین‌المللی بحران می‌نویسد: در پایان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و طرفدارانش در روز کودتا پیروز شدند اما هیچ کس در ترکیه در بلندمدت پیروز نشده است. با توجه به تشدید ناآرامی در همسایگی ترکیه، آسیب وارد شده به ارتش از همیشه مهمتر خواهد بود.

این تلاش کودتا توسط گروهی در داخل ارتش باعث فوران احساس مذهبی و ناسیونالیستی در حمایت از اردوغان شد که دولت را برای انجام سرکوب‌ها ترغیب کرده است. هزاران تن از مخالفان از ارتش، دادگاه‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی پاکسازی شدند.

اردوغان و حزب حاکم “عدالت و توسعه” که ریشه در سیاست‌های اسلامی دارد فتح الله گولن، مبلغ اسلامی ساکن آمریکا را به رهبری این کودتا متهم می‌کنند و خواستار استرداد او از آمریکا شده‌اند. سخنگوی اردوغان گفت: درخواست رسمی استرداد فتح‌الله گولن تنظیم شده است.

از زمان این کودتای نافرجام که در آن بیش از ۲۳۰ تن کشته شدند حدود ۳۵ هزار عضو ارتش، پلس، قوه قضائیه و ادارات دولتی بازداشت یا به اتهام ارتباط با طرفداران گولن و جنبش “هیزمت”  بازداشت شده‌اند. براساس گزارش شبکه تلویزیونی TRT این پاکسازی‌ها روز سه شنبه به بخش آموزش و پرورش نیز رسیده و به روسای تمامی دانشگاه‌ها دستور داده شد تا استعفا دهند و مدرک ۲۱ هزار معلم مدرسه خصوصی باطل شد. مدارس خصوصی در داخل و خارج از ترکیه از قدیم برای جنش گولن نیروهای جدید و منابع مالی فراهم کرده بودند.

همزمان با اینکه سربازان کودتاچی به خاطر هدفشان برای تصرف قدرت چندین فروند تانک، هلی‌کوپتر، جنگنده‌ و هواپیمای جنگی را تصرف، ساختمان پارلمان و مقر اطلاعات را بمباران و برای اشغال فرودگاه و پل‌های اصلی در استانبول مبادرت کردند، ۱۴۰۰ تن زخمی شدند.

هاکان آلتینای از موسسه بروکینگز واشنگتن می‌گوید: این یک زخم است و همانند تمامی زخمی‌ها هر چیزی را که نزدیکش بیاید تحت الشعاع قرار می‌دهد. قطعا این مساله به اردوغان که مدت‌هاست درباره توطئه‌های شیطانی طرفداران گولن صحبت کرده، کمک می‌کند و در حال حاضر توطئه‌ای وجود دارد که نسبت به آنچه که اردوغان فکرش را کرده بود، شیطانی‌تر است.

ظاهرا این پاکسازی‌ها فراتر از طرفداران ادعا شده فتح الله گولن صورت می‌گیرد.

آلتینای گفت: مطمئنم آن‌ها قصد دارند از این رویداد برای پاکسازی دیگر عناصر ناطلوب نیز استفاده کنند. آنچه رخ داد آنقدر بزرگ و سنگین است که لازم نباشد آن‌ها آتش بیشتر در آن بریزند. خود این اقدام به تنهایی و به اندازه کافی تحریک آمیز است.

سرعت و اندازه این سرکوب به همراه مطرح شدن درخواست‌ها برای احیای مجدد مجازات اعدام برای کودتاچیان، متحدان غربی را نگران کرده است. آن‌ها تاکید دارند که آنکارا باید اجرای قانون را در این کشور که عضو ناتو و نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا است و قدرتمندترین متحد مسلمان واشنگتن محسوب می‌شود، حفظ کند.

تحلیل گران می‌گویند: بعید است به چنین درخواست‌هایی اعتنا شود. این کودتای نافرجام رهبری ترکیه را به لرزه انداخت و نزدیک بود اردوغان و دیگر مقامات ارشد را از قدرت بردارد.

این کودتا همه چیز را تغییر می‌دهد

برخی تحلیل‌گران ترکیه می‌گویند: اردوغان که گفته به صورت حیرت انگیز از ترور شدن به دست شورشیان جان سالم به در برده، از این کودتا به عنوان بهانه‌ای برای تمدید و تحکیم قدرتش استفاده می‌کند.

آن‌ها می‌افزایند: این کودتای ناکام، اردوغان را به تجهیزات و مهماتی برای برداشتن موانع باقی مانده در تلاش‌هایش برای جایگزینی سیستم دموکراسی پارلمانی بایک سیستم ریاست جمهوری مجهز کرد؛ اقدامی که نیازمند تغییر قانون اساسی است و مخالفان اردوغان این اقدام را به عنوان راهی به سمت افزایش خودکامگی و استبداد می‌بینند.

یکی از منتقدان دولت ترکیه که از ترس بازداشت خواست نامش فاش نشود، گفت: اردوغان می‌تواند رئیس جمهوری شود که همواره آرزویش را داشت اما ترکیه در حال حاضر غیرقابل مدیریت است. هیچ قانون عملی برای از میان برداشتن این اشتیاق وجود ندارد. یک سیستم بسته وجود دارد که همیشه فشار را انباشته می‌کند. ما وارد یک پرتگاه شده‌ایم.

این در حالی است که معاونین اردوغان چنین ادعاهایی را رد می‌کنند. ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان گفت: چندین هزار سرباز در این تلاش کودتا دست داشتند و کاملا طبیعی است که ترکیه اجرای قانون را برای بازداشت مظنونین متهم به خیانت اعمال کند.

او به خبرنگاران در استانبول گفت: هیچ چیز استثنایی یا حیرت آوری درباره این حقیقت که چندین هزار تن بازداشت شده‌اند، وجود ندارد. اردوغان این کودتا را “هدیه‌ای از جانب خدا” خطاب می‌کند که او را قادر ساخت تا ارتش را پاکسازی کند و این پاکسازی گسترده شامل دادگاه قانون اساسی نیز می‌شود که منتقدان اردوغان آن را به عنوان تنها هیاتی که قادر است فرسایش اجرای قانون رابه چالش بکشد می‌دانند.

مصطفی آکیول، مقاله نویس و نویسنده کتاب “اسلام بدون افراط گرایان: یکی از موارد مسلمانان برای آزادی” گفت: این کودتا همه چیز را به چالش می‌کشد. ترکیه در وضعیت بسیار متشنجی قرار دارد. خشونت این سرکوب یک نگرانی بسیار بزرگ است.

او افزود: تغییر و تحول بزرگی در ارتش وجود دارد و نیروهای امنیتی و بسیاری از افسران پاکسازی خواهند شد. نحوه جایگزینی آن‌ها و آموزش دادن به نیروهای جدید موضوعات مهم و اساسی محسوب می‌شوند. این یک بحران بزرگ است.

فروپاشی نهادی

در خیابان‌های ترکیه طرفداران اسلام گرای ترغیب شده حزب عدالت و توسعه اردوغان به نمایش حمایت از دولت رژه رفته و نگرانی‌ها نسبت به مجازات شدید افرادی که ظاهرا طرفدار گولن هستند و دیگر مخالفان را تشدید می‌کنند. برخی از چهره‌های دولتی منتقد اردوغان از حضور در ملاء عام و مشارکت اجتناب می‌کنند.

آلتینای گفت: چگونگی اینکه می‌خواهید مردم را از حالت بسیج خارج کنید یک نگرانی محسوب می‌شود. فکر نمی‌کنم این در راس فهرست نگرانی‌های دولت آنکارا قرار داشته باشد چرا که آنها تنها نگران جانشان هستند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد غربی مستقر در آنکارا گفت: حال وهوای عمومی و بسیج مردم اسلام گرا نگران کننده است.

آکیول گفت: در حال حاضر اردوغان قدرت و مقام و منزلت بیشتری به دست آورده و انتقاد از او در این مرحله ممکن نیست چرا که آنوقت شما به طرفداری از کودتا و کودتاچیان متهم می‌شوید. این ناآرامی‌ وآشوب برای مدتی در ترکیه وجود خواهد داشت.

این کودتای ناکام شکنندگی ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی را نشان داده که در تشخیص و شناسایی زود هنگام یک توطئه بزرگ که شامل فرماندهان ارشد ارتش و نیروی هوایی بود ناکام ماندند.

آلتینای گفت: این خیلی سورئال است. در حال حاضر فروپاشی نهادی در بسیاری از بخش‌ها وجود دارد. دو تن از ژنرال‌های ارشد توسط معاونین ارشد خود گروگان گرفته شدند. مطمئنم اعتماد آنها متزلزل شده چرا که اگر نتوانند به نزدیک‌ترین پرسنل خود که ۲۴ ساعت روز را با آن‌ها در ارتباطند اعتماد کنند، چطور می‌خواهند به دیگر نیروهای اعتماد کنند. این یک ضربه محکم است.

رویدادهای اخیر، ترکیه را که به خاطر تاثیرات حملات کردها و عاملان انتحاری داعش در وضعیت وخیمی به سر می‌برد، بی‌حفاظتر و آسیب‌پذیرتر می‌کند.

علی‌رغم حمایت احزاب اپوزسیون از اردوغان در جریان این کودتا، نگرانی‌هایی دربین سکولارها وجود دارد مبنی بر اینکه ترکیه که در حال حاضر به خاطر اسلام گرایی موکد حزب حاکم عدالت و توسعه دچار اختلاف و تفرقه شده بیش از پیش به سمت سیاست‌های مذهبی پوپولیستی‌تر و یک ساختار  استبدادی سفت و سخت‌تر پیش می‌رود.

ناظران به درخواست بی‌سابقه ائمه مساجد در سراسر ترکیه اشاره می‌کنند که به درخواست اردوغان پاسخ مثبت داده و از مومنین خواستند تا برای دفاع از کشورشان به خیابان‌ها بیایند.

مارک پی‌یرینی، سفیر سابق اتحادیه اروپا در آنکارا و یکی از کارشناسان کارنگی اروپا گفت: دموکراسی ترکیه و وابستگی غرب نخستین قربانیان این کودتا خواهند بود.»

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:06

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس ایران به دولت آمریکا هشدار می‌دهد اقدامات ایذائی در مقابله با توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده است.

به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی در نطق آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت در رابطه با توافق هسته‌ای، گفت: مجلس شورای اسلامی با کمال تأسف از اقدام دبیرکل به دولت آمریکا،  مجلس نمایندگان و سنا هشدار می‌دهد اقدامات ایذائی در مقابله با توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده است.

رئیس قوه مقننه همچنین اظهار کرد: لازم است سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مربوطه طرح راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی‌سازی در درجات مورد نظر کشور را آماده نموده و مجلس شورای اسلامی را در جریان قرار دهد.

لازم است سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مربوطه طرح راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی‌سازی در درجات مورد نظر کشور را آماده نموده و مجلس شورای اسلامی را در جریان قرار دهد.وی با اشاره به گزارش بان کی‌مون به شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای و اظهارات برخی از نمایندگان گروه ۱+۵ در شورای امنیت، گفت: گرچه از نظر حقوقی حاوی تعهدی برای ایران نبود اما از جهات مختلف خطاهایی را در بر داشت که برای جایگاه دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوعی سقوط آزاد محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دبیرکل در گزارش خود پایبندی ایران به تعهدات را دلگرم کننده می‌داند و از طرفی دیگر هیچ اشاره‌ای به نگرانی‌های ایران و شکایت ایران از عدم اجرای همه تعهدات طرف گروه ۱+۵ نمی‌کند، آیا دبیرکل مأمور بود که گزارش کامل از اجرای تعهدات دو طرف بدهد یا مأمور ناظر گروه ۱+۵ در این ماجرا است؟

لاریجانی در ادامه بیان کرد: آقای بان کی‌مون در گزارش خود پرتاب موشک بالستیک ایران را مخالف روح توافق هسته‌ای دانسته است اما قضاوت در تخطی را بر عهده شورای امنیت گذاشته است. سوال این است که پرتاب موشک با کدام قسمت از توافق هسته‌ای ناسازگاری دارد؟

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: روح برجام یک امر سیالی نیست که مجالی برای دبیرکل ایجاد کند که هر حرف بی‌ربطی را به آن نسبت دهد. در توافق هسته‌ای هیچ اشاره‌ای به موضوع موشک بالستیک وجود ندارد. صرفاً در قطعنامه ۲۲۳۱ آن هم در ضمیمه آن به این امر اشاره شده که ایران از ساخت موشک‌هایی که طراحی آن برای حمل سلاح هسته‌ای باشد پرهیز کند.

وی تأکید کرد: مگر ایران چنین طراحی انجام داده است که آقای دبیرکل آن را با روح برجام در تغایر اعلام کرده‌اند و در استدلال خویش دبیرکل بیان نمودند چون بالقوه می‌تواند باعث افزایش تنش در منطقه شود،‌ واقعاً تعجب‌آور است دبیرکل سازمان ملل مطالب خود را بر چنین پایه سستی قرار داده است.

لاریجانی تصریح کرد: اگر چنین مبنایی را بپذیریم ایران حتی نباید دو میلیون بشکه نفت هم بفروشد چون برخی از کشورهای منطقه آن را دستاویز تنش قرار می‌دهند. اگر دیگران دنبال تنش در منطقه هستند چه ربطی به قدرت دفاعی ایران دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آقای دبیرکل! تنش را کسانی در منطقه ایجاد کردند که یک سال و نیم یمن را به خاک و خون کشیدند و شما با وقاحت بی‌سابقه حتی حاضر نشدید از منظر حقوق بشر برای کودکان قربانی جمله‌ای درباره آنان اظهار کنید. تنش را در منطقه کشورهایی ایجاد می‌کنند که از رهبر دینی کشور خود سلب تابعیت می‌کنند و شما خود را به خواب زده‌اید.

آقای بان کی‌مون در گزارش خود پرتاب موشک بالستیک ایران را مخالف روح توافق هسته‌ای دانسته است اما قضاوت در تخطی را بر عهده شورای امنیت گذاشته است. سوال این است که پرتاب موشک با کدام قسمت از توافق هسته‌ای ناسازگاری دارد؟وی ادامه داد: تنش را در سوریه کسانی پنج سال ادامه دادند و موشک‌های تاو به دست تروریست‌ها رساندند که علی‌القاعده شما می‌دانید این موشک‌ها ساخت کجاست و چون شماره سریال دارد می‌توانید بفهمید به دست چه کسانی داده شده است اما شما هیچ گاه در این‌باره سخنی نگفته‌اید.

لاریجانی افزود: آقای دبیرکل، پس از توافق هسته‌ای تاکنون ۵۲ لایحه و قطعنامه در کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه کشور ما طرح شده که اکثر قریب به اتفاق آنان کاملاً با روح برجام مخالف است. گرچه همه آنها مسیر تصویب را طی نکرده اما سه مصوبه اخیر در مجلس نمایندگان آنقدر صراحت در مخالفت با برجام دارد که مقامات کاخ سفید هم با آن اعلام مخالفت کردند. چطور در این زمینه‌ها سکوت کردید؟ آیا مصوبه مجلس آمریکا در مورد روادید مخالف روح برجام نبود؟ چرا در گزارش خود به آن ذکر نکردید؟

وی اظهار کرد: سبک‌تر از این دعاوی اشاره دبیرکل و برخی اعضای شورای امنیت به سفرهای فرمانده نیروی قدس به عراق است که آن را مصداق نقض دانسته است، گزافه گویی هم حدی دارد. به جای تشکر از ایران و نیروی قدس که با حضور غیرتمندانه خود در مقابل تروریست‌های وحشی به کمک دولت عراق پرداختند و توانستند از بسیاری از شهرهای عراق داعش را بیرون کنند آن وقت ادعانامه کذایی منتشر می‌کنید.

لاریجانی در ادامه بیان کرد: فضاحت‌آورتر تراوش چنین کلماتی از جانب نمایندگان آمریکا و دو کشور اروپایی در شورای امنیت بود. این در حالی است که داعش در هفته‌های اخیر نیز در اروپا عملیات وحشت‌آوری داشته. شما که نه جرأت مقابله با داعش را دارید و نه روش آن را می‌دانید به طوری که به راحتی داعش در سه کشور اروپایی جولان داده و عملیات وحشیانه خود را سامان بخشیده چرا با بی‌پروایی مقابله ستایش‌برانگیز سپاه قدس را مصداق نقض دانسته‌اید.

رئیس قوه مقننه همچنین بیان کرد: اگر دنبال فهم چرایی رشد تروریسم در منطقه هستید که آسیب آن را خود تا حدی چشیده‌اید باید به این همه رفتارهای بی‌منطق و دوگانه خود بنگرید که نمونه دیگر آن را در اجازه تشکیل اجلاس تروریست‌های آدمکش منافق در پاریس و یاوه‌گویی‌های آن مسئول عقب‌افتاده سعودی می‌توان یافت. گرچه این اجلاس و مطالب مطروحه آن به قدری بی‌ارزش و خارج از نزاکت بود که در مستوای اظهارنظر نیست اما برای کشورهای اروپایی که هر روز دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند شرم‌آور است.

پس از نطق آغاز جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با صدای بلند شعار «مرگ بر آمریکا» و «الله اکبر» سر دادند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:13

همه ساله آئینی به نام عَیدِماه ۲۶ در تاریخ ۲۶ام عَیدِ ماه طبری و ۲۸ تیرماه شمسی در کل منطقه سوادکوه برگزار می شود.

بر اساس باورها و اعتقادات اسطوره ای  در زمان های قدیم فریدون ۱۶ ساله به خونخواهی پدرش آبتین که به دست ضحاک کشته شد لشکری بزرگ از مردم مازندران را گرد هم آورد و به خاک حکومت او حمله کرد در جریان جنگ جوانان زیادی کشته شدند اما فریدون توانست بر ضحاک پیروز شود.

حالا با گذشت سالها به یاد آن جوانان کشته شده در روز ۲۶ عَیدِماه همه به قبرستان ها رفته و با انواع شیرینی های سنتیT شربت میوه غذاهای محلی این پیروزی را جشن می گیرند و برای مردگانشان عیدی به یادماندنی برگزار می کنند. در روزعید به یاد آن جوانان کُشتی سنتی به نام” لوچو “برگزار می شود تا پهلوان ترین فرد منطقه را مشخص کنند.

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

تصاویر : عید مردگان در سوادکوه

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:13

یک کارشناس مسکن درخصوص تاثیر برجام در بخش مسکن گفت: تحول معنی‌داری در بخش مسکن رخ نداده و تحرکات بیشتر مربوط به اثرات روانی برجام است. با این حال انتظار می رود بخش مسکن تا یک سال آینده از رکود خارج شود.

شهریار شقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: من نمی توانم اسم تحرکات ناچیزی که اخیرا در بخش مسکن افتاده را «اتفاق» بگذارم. رشد ۳ یا ۴ درصدی قیمت یا ۸ درصدی معاملات تحول خارق العاده ای در بخش مسکن محسوب نمی شود. هنوز قیمت مسکن حدود یک چهارم نرخ تورم است و به روند نزولی خود ادامه می دهد. زمانی بخش مسکن می تواند به طور کامل از رکود خارج شود که رشد قیمت آن به تورم نزدیک شود.

وی درخصوص افزایش نسبی خرید و فروش املاک کلنگی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: خریداران فعلی املاک کلنگی قشری هستند که پول‌های مازاد خود را به خرید زمین یا ساختمان کلنگی اختصاص داده‌اند و با این اقدام وارد معادله‌ای بدون باخت شده اند؛ زیرا اگر پیش‌نشانه‌های رونق مسکن را ببیند شروع به ساخت و ساز می کنند و درغیر این صورت زمینی را در اختیار دارند که قطعا ضرر نخواهد کرد.

شقاقی افزود: متقاضیان مسکن تورم ۳۰۰ درصد را در سال ۱۳۹۱ تجربه کردند اما از آن زمان به بعد هیچ وقت درآمدشان به حد این رشد نرسید. هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد دستمزدها افزاش یافته و این نشان می دهد قدرت خرید با قیمت مسکن هنوز به حالت تعادل نرسیده است.

این کارشناس مسکن، رونق مسکن را مستلزم افزایش سطح درآمد عمومی دانست و افزود: دود افزایش یکباره قیمت مسکن به چشم دست‌اندرکاران این بخش رفت که با کمبود مشتری مواجه شدند. پس جهش قیمت مسکن به نفع هیچ یک از دو طرف عرضه و تقاضا نبود. لذا معتقدم شاهد افزایش یکباره قیمت مسکن نخواهیم بود؛ زیرا در صورت وقوع چنین اتفاقی فروشندگان دوباره باید به دنبال خریدار بدوند و هیچ وقت به آن نرسند.

وی ادامه داد: کسانی که طی دو سه سال گذشته در بازارهای ارز، طلا و سکه سرمایه‌گذاری کرده بودند حالا به دنبال امضای برجام اقدام به خرید زمین می کنند و منتظرند ببینند ثبات اقتصادی چه زمانی ایجاد می شود. البته برجام تا حدودی خیال مردم را از بابت ثبات اقتصادی راحت کرد ولی تا خواستند دست به جیب ببرند مشکلاتی پیش روی توافق هسته‌یی قرار گرفت. ارتباط بانکی ما هنوز درست نشده، سرمایه به کشور نیامده و پول نفت ظرفیت ورد به بازار آزاد را ندارد که تا ۵-۶ ماه آینده احتمالا گشایش‌هایی در این حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.

شقاقی با بیان این‌که در حال حاضر خرید ملک ضرر ندارد گفت: قیمت مسکن ممکن است بالا نرود اما قطعا کاهش نخواهد یافت. به همین دلیل خریداران مصرفی می توانند به مرور وارد بازار شوند تا دو بخش ساخت و خرید و فروش به صورت همزمان بالانس لازم را در بخش مسکن به وجود آورند.

به گفته این کارشناس، در حال حاضر بخش مسکن سوددهی ندارد؛ چرا که هزینه‌های تولید از جمله مصالح ساختمانی، نیروی انسانی، عوارض و تعرفه‌های شهرداری بالا رفته است. این برای سازندگانی که طی دوره‌های گذشته به سودهای ۱۰۰ درصدی عادت داشتند مطلوب نیست لذا جلو نمی‌آیند. ممکن است در یک سال آینده شرایط برای سرمایه‌گذاری بهتر شود اما همه چیز به شرایط بستگی دارد. شاید اگر ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور بیاید یا نفت راحت‌تر فروخته شود بخش مسکن از اقتصاد کلان تاثیر بگیرد.

شقاقی تصریح کرد: حتی اگر زمزمه رونق مسکن هم در شرایط پسابرجام شنیده شود پول‌ها سریعا به سمت ساخت و ساز می روند. اگر هم نرود خرید و فروش زمین بالا می‌گیرد و این باعث افزایش قیمت املاک کلنگی و زمین می شود.

انتهای پیام

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:13

منصوره اتحادیه:چرا از رابطۀ ایران و عثمانی هیچ نمی‌دانیم؟/ تاریخ مثل اتم خطرناک استچ
از هند که همسایه‌ی ما بوده است چه می‌دانیم؟ در حالی که تجارت مهمی با هند داشتیم. باید دانشجو به پرتغال فرستاده شود تا ببینیم که آن‌ها در آرشیوشان چه دارند. دانشجو به هلند فرستاده شود، ما در دوره‌ی صفویه تجارت‌ خوبی با هلند داشتیم. می‌بینید که برای تحقیق و ارتقاء سطح تاریخ نگاری نیازمند کمک مالی هستیم

منصوره اتحادیه (نظام مافی) خود از چهره‌های برتر و شناخته‌ی شده‌ی حوزه‌ی تاریخ‌نگاری و پژوهش است که سال‌ها در دانشگاه تهران تدریس کرده و با اساتیدی همچون، دکتر ستوده، دکتر افشار، دکتر بیانی، دکتر هما ناطق، دکتر باستانی‌پاریزی و جمعی دیگر همکار بوده است.
با او گفتگویی کردیم در رابطه با نقش دانشگاه در تاریخ‌نگاری و تربیت و پرورش دانشجویانی که در آینده بتوانند کارهای جدی در این حوزه انجام دهند. اتحادیه معتقد است: در دانشکده‌های تاریخ چندان کار جدی انجام نمی‌شود و جوانان تنها به گرفتن مدرک می‌اندیشند و استادان نیز چندان سخت‌گیری‌ نمی‌کنند.
آموزشِ حرفۀ تاریخ کارِ دانشگاه است. به اعتقاد شما، دانشگاه‌ها در این زمینه چقدر تأثیر دارند و اصلاً دانشگاه چقدر در حرفه‌ای کردن دانشجو نقش دارند؟

البته تدریس کار دانشگاه است. ولی کار جدید و حرفه‌ای کم انجام می‌شود البته این روزها بهتر شده اما متأسفانه هنوز ضعف‌هایی هست. چیزی که ما به دانشجویانمان آموزش نمی‌دهیم این است که بروید دنبال آخرین کتاب‌ها، آخرین مقالات، نه اینکه رفرنس شما به عباس اقبال و مکی باشد و بس. اخیراً کتاب‌ها و اسناد زیادی درآمده‌اند، ولی امروزه می‌بینیم کارهایی منتشر می‌شود که بویی از اسناد و کتاب‌های جدید نبرده و روی همان اسناد قدیم کار می‌شود.
اگر ایراد و اشتباهی در یک کتاب وارد شده باشد، طی سالیان در کتاب‌های دیگر تکرار می‌شود و جا می‌افتد. چند سال پیش انجمن ایرانی تاریخ سمیناری گذاشت برای آسیب شناسی تاریخ. اما این کافی نیست، باید هر سال این سمینار برگزار شود و آسیب شناسی شود که بدانیم خودِ ما مورخین، چه آسیبی به تاریخ وارد می‌کنیم!
در حال حاضر دو مجموعه‌ی از تاریخ ایران، از سوی دو نهاد منتشر شده‌اند که اولاً همزمان با هم بودند و هرکدام ۱۴ جلد و ۱۲ جلد منتشر کردند من جلد قاجاریه را دیدم، بسیار ایراد دارد. آنقدر این کتاب با عجله و توسط یک غیرمتخصص تهیه شده که شرم‌آور است. پول خرج کردند و ادعا دارند و این ماندگار است. اگر من جای آن نهاد بودم این کتاب‌ها را جمع می‌کردم. چهل سال پیش کمبریج یک مجموعه تاریخ ایران منتشر کرد در هفت جلد. هنوز ما به آن رفرنس می‌دهیم. ما که در ایران هستیم و این همه سند و امکانات داریم، یک چیزی نوشتیم که ترجیج دارد جمع شود. دلایلی هم می‌آورده‌اند که «عجله داشیتم و چند اشتباه پیش آمد» ! اما نباید اشتباه کرد.
تاریخ علمی است که می‌تواند به اندازه‌ی اتم خطرناک باشد، چرا که ممکن است جنگ راه بیندازد و گمراه کننده باشد. اینکه بگویم ما اشتباه کردیم، کافی نیست. اشتباه در تاریخ جایز نیست، آن هم درباره‌ی تاریخ خودمان. هنوز نمی‌توانیم تاریخی از ایران بنویسم که خارجی‌ها به آن رفرنس دهند. هنوز ما باید به کتاب خارجی‌ها ارجاع کنیم.
در این شرایط چه باید کرد؟ راه چاره از منظر شما چیست؟

یک راه چاره به نظرِ من مالی است. سالی چند دانشجوی نخبه بفرستیم به کشورهای خارج که دکتری خود را آنجا بگیرند و روش‌های جدید را بیاموزند. ما از هیچ دانشجویی که تز دکتری می‌نویسد، نمی‌خواهیم که یک منبع انگلیسی بخواند. ما وقتی تاریخ خاورمیانه را درس می‌دهیم و درباره‌ی رابطه‌ی مثلاً ایران و عراق مطالعه می‌کنیم، باید منابع عربی را بخوانیم. اگر شما می‌خواهید درباره‌ی عثمانی بنویسند، دستِ کم باید منابع ترکی را بخوانید. این‌همه دانشجوی ترکِ آذری داریم. این‌ها شش ماه کار کنند، ترکی یاد می‌گیرند، بروند ترکیه و ببینند در آرشیو آن‌ها چه منابعی است. هند نزدیک است و گنجینه‌ای است از اسناد که ما استفاده نمی‌کنیم.
ما خیلی محدودیم. دیواری دورِ خودمان کشیده‌ایم که در همانجا درجا می‌زنیم. رابطه‌ی ایران و عثمانی بسیار اهمیت دارد، شاید به اندازه‌ی رابطه‌ی ایران و انگلستان مهم باشد. انگلیس‌ها اسنادشان را آزاد و در دسترس گذاشته‌اند و دسترسی به آن خیلی راحت است. ترک ها هم همین طور چرا ما از رابطۀ ایران و عثمانی هیچ نمی‌دانیم و روی آن کار نمی‌کنیم، در حالی که بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است. ما از شمال آذربایجان تا خلیج فارس، مرز مشترک با عثمانی داشتیم.
ما از هند که همسایه‌ی ما بوده است چه می‌دانیم؟ در حالی که تجارت مهمی با هند داشتیم. باید دانشجو به پرتغال فرستاده شود تا ببینیم که آن‌ها در آرشیوشان چه دارند. دانشجو به هلند فرستاده شود، ما در دوره‌ی صفویه تجارت‌ خوبی با هلند داشتیم. می‌بینید که برای تحقیق و ارتقاء سطح تاریخ نگاری نیازمند کمک مالی هستیم.
برنامه‌‌ی درسیِ رشته‌ی تاریخ چقدر پیشرفته است؟ فکر می‌کنید با این برنامه‌ریزی تاکنون چقدر پیشرفت کرده‌ایم؟ آیا این برنامه نیازی به تجدید نظر ندارد؟

ما یک برنامه‌ی سراسری داریم که در همه‌ی جای ایران آن را تدریس می‌کنیم. همان برنامه‌ای که در تهران تدریس می‌شود در بندرعباس، رشت و تبریز هم تدریس می‌شود، ولی از مزایایی که در تهران داریم استفاده نمی‌شود. به نظر من بهتر بود از این مزایا برای ارتقاء سطح تدریس و تاریخ نگاری استفاده می‌شد تا مثلاً اساتید مجرب‌تری به بلوچستان اعزام می‌شد.
باید به جوانان اجازه‌ی ابتکار عمل داد. زمانی که من درس می‌خواندم استاد حق داشت که یک ترم تخصص خودش را تدریس کند و این باعث می‌شد که ابتکاری در تدریس ایجاد شود، اما ما همان درس‌هایی را که عباس اقبال تدریس می‌کرد، تدریس می‌کنیم. این اجازه‌ی ابتکار را از دانشجو می‌گیرد.
یکی از اشکالات برنامه‌ی سراسری تدریس همین است که برنامه‌ی درسی همه‌ی کشور با هم یکسان است از شهر بزرگی مثل تهران گرفته تا شهرهایی که حتی یک کتابخانه‌ی کوچک هم ندارند. یک درس تدریس می‌شود تهران امکانات بیشتری دارد و باید بتواند با استفاده از این امکانات به شهرستان‌ها سرویس بدهد.
من خیلی موافق دانشگاه آزاد هستم و فکر می‌کنم که شاهکار است، چرا که به تمام جوانان ما امکان داد که لیسانس بگیرند، اما فکر می‌کنم که برنامه‌ریزیِ درستی برای آن انجام نشده است. رساله‌هایی من دیدم که در حد یک گزارش کلاسی است نه یک رساله‌ی فوق لیسانس، به این دلیل که یا استاد به خوبی به موضوع اشراف نداشت یا دانشجو امکان دسترسی به کتابخانه را نداشت. من تجربه‌ی این نوع رساله‌ها را داشته‌ام چه زمانی که در دانشگاه تدریس می‌کردم و چه امروز که چنین رساله‌هایی را برای انتشار به دفتر نشر تاریخ می‌آورند و می‌بینم که تا چه حد ضعیف است. وجودِ چنین مشکلاتی ایجاد نارضایتی می‌کند. دانشجو که هم از وقت و هم از توان مالی خود استفاده کرده است، تا یک مدرک فوق لیسانس بگیرد با وجود این مشکلات مدرک خود را بی‌ارزش می‌انگارد.
برای پیشرفت، یک برنامه‌ریزیِ اساسی و همچنین وجود عده‌ای دلسوز نیازمندیم. دلسوزی خیلی مهم است که هدف انسان ارتقای سطح تحصیل باشد نه اینکه فقط به عنوان شغل به آن نگاه کند. شور و علاقه لازم است. من نمی‌دانم این را چطور می‌توان ایجاد کرد. جوانان که به دانشگاه می‌آیند پر از امید هستند و کاملاٌ باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده هدایت شوند.
هر حکومتی که سرکار می‌آید، اسناد حکومت قبلی را از بین می‌برد، اما اسناد اجتماعی کمتر از بین رفته‌اند. چرا تاریخ نگاران ما به سراغ منابع و اسنادی که همچنان موجود است، نرفته‌اند و تنها به تکرار مکرراتی بسنده کرده‌اند که از گذشته وجود داشته است؟
هر کار یا ابتکار یا انگیزه می‌خواهد. دانشجو باید درست هدایت شود. استادی که می‌خواهد دانشجو را وادار به کار تحقیق کند باید خودش هم به همین کار اشتغال داشته باشد یعنی مطالعه و تحقیق کند و سراغ منابع و اسناد موجود برود و اسناد نوینی بیابد.
در همین اسناد روزمره ممکن است مسائل سیاسی باشد. وقتی شما یک مورخ حرفه‌ای بودید، می‌توانید اسناد را بیابید. آن زمان است که می‌توانید از نامۀ مادربزرگ خود مطالبی مربوط به تاریخ اجتماعی بیابید. مثلاً جهیزیۀ یک دختر به ما نوع زندگی، امکانات مالی این خانواده یا اهمیت این جهیزیه را نشان می‌دهد. یا اسناد خرید و فروش ملک می‌تواند اطلاعات خوبی به مورخ دربارۀ قیمت زمین، نوع ملک یا قانون مالکیت دهد.
تاریخ اجتماعی را در همه چیز می‌توان یافت. از یک دستور غذا تا لیست خرید باشد و … تمام این‌ها بستگی به مورخ دارد که بتواند از این نوع اسناد استفاده کند. حتی در مکاتبات خصوصی هم می‌توان به مطالبی دربارۀ تاریخ اجتماعی رسید و تمام این‌ها بستگی به دید مورخ دارد.
یکی از مهمترین راه‌هایی که به مورخ و دانشجو کمک می‌کند روش تحقیق صحیح است. روش تحقیق در دانشگاه دو واحد تدریس می‌شود که به هیچ وجه کافی نیست. من فکر می‌کنم برای هر درس باید از دانشجو گزارش خواست و استاد حتماً باید این گزارش را بخواند و دانشجو را راهنمایی کند، نه اینکه فقط بخواند و نمره بدهد، بلکه باید با دانشجو دربارۀ روش تحقیق او کار کند.
روش تحقیق باید طوری تدریس شود که دانشجو حرفه‌ای شود. به صرف اینکه یک دانشجو چند درس را امتحان داده و یک رساله هم نوشته، به این معنی نیست که او حرفه را به طور کلی یاد گرفته است. نگارش تاریخ و نتیجه‌ای که باید از آن به دست آید را باید فراگرفت. البته در این بین مقداری ابتکارِ خود دانشجو و مورخ هم لازم است.
مهمترین چیزی که باید به دانشجو آموخته شود، روش تحلیل کردن است. کنار هم گذاشتن یکسری اطلاعات چیزی را ثابت نمی‌کند. باید یک سوالی را مطرح کند و بتواند به آن سوال را پاسخ دهد. باید یک تزی داشته باشد که بخواهد آن را به اثبات برساند. مورخ قاضی نیست که قضاوت کند، ولی نتیجه‌‌گیری از بحث الزامی است.
در جامعه‌ی امروز ما وسیع خواندن بسیار کمرنگ شده است. در همه‌ی حوزه‌ها همین اتفاق افتاده چرا وسیع خواندن در این دوره کمرنگ شده است؟

مردم وقت ندارند، همه یک موبایل دارند و از آن طریق همه نوع اطلاعاتی در دسترس دارند و کمتر مطالعه دارند و این خیلی حیف است.
من فکر می‌کنم اگر سطح آگاهی مردم پایین بماند، مردم هم پیشرفت نمی‌کنند. هرچه سطح آگاهی بالاتر باشد مردم هم بالاتر می‌آیند. انتظار ما کم است و هرچیزی را قابل توجه می‌بینیم، مثلاٌ یک کتاب یا یک فیلم بی‌کیفیت ناگهان چنان در جامعه طرفدار پیدا می‌کند و مشهور می‌شود که قابل تآمل است. کتابی خواندم درباره‌ی اینکه شما با تعریف از هنرِ بد و بزرگ کردن یک اثر بی‌کیفیت و بد، چطور می‌توانید اجتماع را به عقب ببرید و سلیقه جامعه را پایین بیاورید. تعریف بیهوده از یک کار هنری که بی‌ارزش و بی‌کیفیت است، حتماٌ سلیقه‌ی مخاطب را پایین بیاورد.
به عنوان مثال همین کتابی که درباره‌ی تاریخ ایران نوشته شده بود و مشکلات زیادی داشت، عده‌ای از آن تعریف کردند. حتی با وجود نقدهایی که برآن شده بود، عده‌ای گفتند که «کتاب ایراداتی داشت اما مشکلی نیست»!
چرا ما به کم راضی می شویم . باید استاندارد را بالا نگه داشت. اگر ساختمان زشتی را می‌بینیم نگوییم چون یک قسمتش خوب است پس ساختمان خوبی است. چرا از یک چیز متوسط تعریف کنیم؟ آیا این از فقر است چون بهتر از آن را نداریم و نمی‌شناسیم. جوانان ما محدود هستند و همیشه مقایسه خیلی اهمیت دارد. ما از ماهواره تقلید می‌کنیم، اما اگر فیلم‌های خوب می‌دیدیم، استاندارد بالا می‌رفت.
درباره‌ی فیلم «فروشنده» از شخصی که دربارۀ سینمای ایران کارکرده پرسیدند که چرا فیلم‌های ایران توانسته‌اند در سطح جهانی مطرح شوند، گفت بعد از جنگ ایران و عراق، دولت برای مشغول کردن جوانان و ایجاد اشتغال، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های فیلم و تئاتر در همه‌ی شهرها ایجاد کرد و این فیلم‌ها نتیجه‌ی همان کارگاه‌هاست. آن زمان به جوانان این امکان داده شد و امروز توانستند اسم خود را در جهان مطرح کنند.
ما باید جوانانمان را بفرستیم که دنیا را ببینند. از طرفی، افراد باید با نگاه انتقادی مطالعه کنند. خواندن با نظر انتقادی باعث می‌شود که یاد بگیریم وقتی می‌نویسیم چی بنویسم و چی ننویسم.
گفت‌وگو: نوا ذاکری/ hdgkh

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:37

روزنامه کیهان در پاسخ به جوابیه وزارت ارشاد، با تاکید دوباره بر بی پولی و فشار مالی، آسمان را به ریسمان بافت که بگوید چون افشاگری !کردم، سوم شدم

روزنامه کیهان در پاسخ به جوابیه وزارت ارشاد، با تاکید دوباره بر بی پولی و فشار مالی، آسمان را به ریسمان بافت که بگوید چون افشاگری کردم، سوم شدم!
راز عصبانیت روزنامه کیهان برملا شد/ما از ایران و اطلاعات و خراسان بهتریم!/اذیت شدین که بقیه از شما نمره بهتری گرفتن؟
به گزارش گزارنیوز،در جوابیه عصبانی روزنامه کیهان که کاملا با لحن و ادبیات پاسخ ارشاد کنتراست جالبی دارد عملا می گوید ما نیازی به رتبه بندی نداریم و خودمان از همه بهتریم!
این استدلال قوی در حالی است که کیهان بدون شرکت در طرح رتبه بندی روزنامه ها، ادعای اول بودن دارد!
به قول خود حسین شریعتمداری، طرف رفت امامزاده گفت، وام میخوام! یکی بهش گفت استاد! اول برو بانک حساب باز کن بعد بیا درخواست وام بده!
به هر حال این قانون گریزی، ارثیه احمدی نژاد و سبک هواداران افراطی اوست که قانون را تا زمانی می پذیرند که به نفع شان باشد و در غیر اینصورت دستور ریختن به خیابان را می دهند!
جالب اینکه وقتی روزنامه ٢٠٠ هزار نسخه ای کیهان در ۱۵ سال پیش، امروز به تیراژ ۱۳۵۰۰ نسخه ای و برگشتی ۷ هزار نسخه ای، نزول کرده و صفحات آن روزنامه معتبر و افسانه ای به١٢ صفحه رسیده است آن هم کپی پیست از خبرگزاری ها و سایت ها.
این در حالی است که روزنامه کیهان که افشای تیراژ ۱۳۵۰۰ نسخه ای ش در هفته کذشته، بدجوری هوادارانش را دلسرد و رازداران توپخانه را عصبانی کرده، در پاسخ به جوابیه وزارت ارشاد در خصوص طرح رتبه بندی روزنامه ها با حسادت خاصی نوشته است: چگونه روزنامه‌های خاصی مانند ایران و اطلاعات و دنیای اقتصاد و خبرورزشی و خراسان در رتبه اول هستند و ما سوم؟
این حسادت پدرخوانده ، در حالی بیان می شود که کیهان در ابتدای همین پرسش می نویسد: کیهان برای اثبات پیشرو بودن نیاز به قضاوت ندارد اما به قول ظریفی: شما که میگین ما بهترین هستیم، چرا جر زنی میکنید؟! اذیت شدین که بقیه از شما نمره بهتری گرفتن؟
هر مخاطب معمولی هم میداند که تفاوت است میان روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان با ۸۶ درصد مطلب کپی شده در صفحات رویی از سایت ها و خبرگزاری ها(طبق پژوهشی معتبر در دانشگاه تهران) با روزنامه های پرصفحه، آنهم با تیراژی حداقل ۴ برابر کیهان. درصد مطالب تولیدی در ۵ روزنامه ایران، اطلاعات، دنیای اقتصاد، خبرورزشی و خراسان.
جناب استاد کیهان: مشک آن است که خود ببوید

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 18:25

دکتر روحانی در تماس تلفنی با رییس جمهوری ترکیه
ایران در کنار دولت قانونی و ملت ترکیه بوده و خواهد ماند/ آرامش و ثبات ترکیه موجب تقویت ثبات و آرامش کل منطقه خواهد شد
خوشبختانه مردم ترکیه در جریان این کودتا، بلوغ سیاسی بالایی از خود نشان دادند و ثابت کردند که روش های زورمدارانه در منطقه ما جایگاهی ندارد.
رییس جمهوری در تماس تلفنی با “رجب طیب اردوغان” همتای ترکیه ای خود کودتای نافرجام اخیر در ترکیه را محکوم نمود و گفت ما در کنار دولت قانونی و ملت ترکیه بوده و خواهیم ماند.
به گزازرش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه با اشاره به دفاع مردم ترکیه از دمکراسی و دولت منتخب خود در ترکیه اظهارداشت: خوشبختانه مردم ترکیه در جریان این کودتا، بلوغ سیاسی بالایی از خود نشان دادند و ثابت کردند که روش های زورمدارانه در منطقه ما جایگاهی ندارد.
رییس جمهوری با ابراز خرسندی از بازگشت ثبات به کشور دوست و همسایه ایران ، گفت: ما خوشحالیم که در سایه مدیریت خوب شما و مقاومت و ایستادگی مردم شریف ترکیه ، امروز شاهد بازگشت ثبات در کشور دوست ،ترکیه هستیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه ما از اولین لحظات در برابر کودتا بی تفاوت نبوده و با حساسیت تحولات ترکیه را از نزدیک دنبال می کردیم، افزود: شنیدن پیام شما به مردم برای حضور در خیابانها در ساعات اولیه بعد از کودتا ، برای ما اطمینان بخش بود.
رییس جمهوری با اشاره به اهمیت جایگاه ترکیه برای جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد: آرامش و ثبات ترکیه موجب تقویت ثبات و آرامش کل منطقه خواهد شد و ما تردیدی نداریم که برخی از قدرتهای بزرگ و همچنین تروریست ها نمی خواهند کشورهای اسلامی دارای ثبات باشند.
دکتر روحانی اظهارداشت: ما همانطور که برای ثبات و امنیت کشور خودمان تلاش می کنیم ، وظیفه داریم برای ثبات و امنیت همسایگان و کشورهای اسلامی دوست نیز احساس مسوولیت کنیم.
وی اضافه کرد:این حادثه ، آزمایشی برای شناسایی دوستان و دشمنان داخلی و خارجی شما بود.
رییس جمهوری همچنین ضرورت مبارزه مشترک همه کشورهای منطقه با تروریست ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما باید دست در دست یکدیگر برای ثبات و آرامش منطقه ، با تروریست ها مبارزه و منطقه را از شر این گروه ها آزاد سازیم.
رییس جمهوری ترکیه نیز با قدردانی از تماس تلفنی دکتر روحانی با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن یکهزار و ۵۰۰ نفر در جریان کودتای اخیر اظهارداشت: توپ و تانک ها ممکن است موجب شهادت گروهی شوند اما نمی توانند آرمان یک ملت را ساقط کنند.
رجب طیب اردوغان افزود: در حال حاضر شرایط به حالت عادی بازگشته است اما نمی توانیم فکر کنیم همه چیز تمام شده است.
رییس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه “امروز مصمم تر از گذشته به مسیر خودمان ادامه می دهیم”، گفت: ما مصمم هستیم با همکاری ایران و روسیه برای حل و فصل مسایل منطقه دست در دست هم دهیم و بر تلاشهایمان برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بیافزاییم.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:14

۱۴۴۷۸۳۱۳۱۵۲۲۰_e4e3613fc2fbcc14baa90ee4536bdb82.jpg_2بشار اسد تأکید کرد که مطمئن است دستاوردهای ارتش در میدان جنگ تأثیر اساسی در ترسیم آینده سوریه دارد.
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیاتی از “جبهه ترقی‌خواه عربی” به ریاست نجاح واکیم، رئیس جنبش الشعب لبنان در دمشق گفت: به هیچ وجه درباره مقابله آتی روی خاک سوریه سازشی صورت نمی‌گیرد و گروه‌های مسلحی که از سوی طرف‌های خارجی اداره می‌شوند، تنها با ارتش مواجه خواهند شد.

وی از دستاوردهای بزرگ میدانی در بیشتر مناطق سوریه ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: اتاق عملیاتی که ارتش سوریه را در کنار هم‌پیمانان ما شامل روسیه، حزب الله و ایران جمع می‌کند بی‌وقفه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. موضع روسیه برای ما مهم و اساسی بوده و به نفع سوریه است. من نقش روسیه را که منعکس کننده ارزش‌ها به همراه منافع است برخلاف غربی که تنها به منافعش توجه می‌کند، می‌ستایم.

اسد تأکید کرد: همکاری سیاسی، دیپلماتیک و نظامی و امنیتی با روسیه به قوت خود پابرجاست و مسکو در کنار دولت سوریه در مبارزه با تروریسم می‌ماند. ما از فداکاری‌ها و ایثار ایران و حزب الله در این جنگ نیز قدردانی می‌کنیم.

بشار اسد پیش‌بینی کرد که یگان‌های نظامی ارتش سوریه به زودی محله‌های شرقی حلب را محاصره کنند و به پیشروی بیشتری در حومه دمشق، حمص و دیگر استان‌ها برسند.

وی گفت: مذاکرات سیاسی کنونی در خارج به هیچ راهکاری نمی‌انجامد بلکه برعکس روز به روز به ما ثابت می‌شود که طرف مقابل ما در مذاکرات حتی نماینده خودشان هم نیستند. گروه‌هایی که پشت آن ها می‌ایستند مانع حتی دیدارهای مستقیم با هیات دولت سوریه می‌شوند.

بشار اسد درباره رخدادهای منطقه نیز صحبت کرد و افزود: پشت پرده رخدادهای دو روز گذشته ترکیه هنوز روشن نشده است و همگان پیش‌بینی‌هایی می‌کنند و این احتمال را هم نادیده نمی‌گیرند که ممکن است خود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بخواهد از آنچه رخ می‌دهد برای پایان دادن به هرگونه مخالفتی با او در داخل نهادهای نظامی، قضایی و سیاسی بهره برداری کند.

وی گفت: بی‌اعتمادی نسبت به غرب تنها ناشی از دست داشتن کشورهای غربی در حمایت از تروریسم نیست بلکه ما می‌بینیم که آمریکایی‌ها به هیچ وجه به توافق‌هایی که با روس‌ها رسیده بودند، پایبند نیستند. رهبران روسیه از تعلل آمریکا به تنگ آمده‌اند و صبرشان تمام شده است. این فضا بار دیگر ثابت کرد که راهکار تنها از طریق اقدام میدانی به دست می‌آید.

اسد درباره روابط خارجی سوریه از ارتباط غیرعلنی با تعدادی از کشورهای غربی صحبت کرد و گفت که این کشورها می‌خواهند ارتباطشان با سوریه را تنها در سطح امنیتی نگه دارند و زمانی که با آن‌ها درباره پرونده روابط دوجانبه صحبت شد از تمایل خود برای افتتاح دفاتر امنیتی در دمشق خبر دادند.

وی افزود که مهم‌ترین چالش مقابل دولت سوریه در زمان کنونی و بعدها ایجاد استراتژی جدیدی برای مقابله با پرونده گروه‌های تندرو و تکفیری است.

رئیس‌جمهور سوریه ادامه داد که به تعدادی از کشورهای عربی که موضع درستی را نسبت به بحران سوریه اتخاذ کرده‌اند از عراق گرفته که حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور به همکاری جدی با سوریه پرداخت، تا عمان و الجزایر احترام می‌گذارد.

اسد تاکید کرد: تعدادی از قدرت‌ها و دولت‌های عربی به شکل محرمانه با ما ارتباط برقرار می‌کنند و صریحا به ما می‌گویند که اگر مواضع متفاوتی را نسبت به سوریه اعلام کنند از خشم آمریکا و عربستان می‌ترسند.

اسد درباره اوضاع داخلی نیز تصریح کرد که دولتش برای آشتی‌های ملی تلاش و با گروه‌های تروریست با هوشیاری کامل برخورد می‌کند از این جهت که هیچ فرقی میان داعش و جبهه النصره با دیگر گروه‌های مسلح نیست.

اسد از بهره‌برداری گروه‌های تندرو از آزادی فعالیت دینی در سوریه برای ایجاد فضایی متناقض با تاریخ و فرهنگ این کشور ابراز ناامیدی کرد و گفت که دولت اکنون ناچار است در قوانین و برنامه‌های درسی بازنگری کند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:35

منوچهر شاهسواری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایران به‎جای رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما شد.
آتیلا پسیانی، بازیگر و سخنگوی خانه سینما گفته است که “در پی استعفای رضا میرکریمی که از اواخر سال گذشته طرح شده بود، هیئت مدیره با قدردانی از تلاش‌های صادقانه و فعالیت‌های موثر ایشان در امور اجرایی خانه سینما، با استعفای ایشان از مدیرعاملی خانه سینما موافقت کرد.”
آقای میرکریمی، کارگردان سینما اوایل تیر در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران گفته بود: “ابتدای حضور دوباره‌ام در خانه سینما دو شرط با هیئت مدیره داشتم؛ اولا اینکه مدتی می‌مانم اما بعد فرد دیگری را پیدا و جایگزین کنند و دیگر اینکه فیلمم را بسازم. به هرحال فیلمم را ساختم و به محض شروع کار جشنواره‌ جهانی فجر، استعفای شفاهی دادم.”
او گفت که پس از پایان جشنواره استعفای کتبی خود را نیز به هیئت مدیره ارائه کرده بود، اما به گفته او هیئت مدیره ماه‌ها درباره‌ انتخاب مدیرعامل بعدی به نتیجه نرسیده بود.
آقای میرکریمی در اردیبهشت سال گذشته از سوی هیئت مدیره خانه سینما به عنوان مدیرعامل انتخاب شده بود.
رضا میرکریمی یک بار دیگر نیز (سال ۸۵ تا ۸۷) مدیرعامل خانه سینما بود.
منوچهر شاهسواری، ۵۹ ساله، فعالیت‌ سینمایی خود را از اواخر دهه ۱۳۶۰ با دستیاری کارگردان آغاز کرد اما سپس به عنوان تهیه‌کننده سینما و تلویزیون کار خود را ادامه داد.

او فیلم‌هایی چون متولد ماه مهر، شب یلدا و ماه و خورشید و سریال‌های تلویزیونی مانند براده‌های خورشید، در پناه تو و جستجوگران را تهیه کرده است.
آقای شاهسواری که سال‌ها در قسمت‌های مختلف خانه سینما فعال بوده، مدتی نیز قائم مقام مدیرعامل این تشکل صنفی نیز بوده است.
محمدرضا موئینی، ابراهیم مختاری، بهمن اردلان، کامران ملکی، آتیلا پسیانی، شادمهر راستین و مهدی خادم اعضای فعلی هیئت مدیره خانه سینما را تشکیل می‌دهند.
خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی سینمایی ایران است که تاسیس آن از اواخر دهه شصت خورشیدی مطرح شد و در سال ۱۳۷۲ رسما با این عنوان در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
در سایت خانه سینما اهداف تاسیس این خانه “حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران سینما”، “ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی” و “ارتقای سطح آموزشی و مهارت حرفه ای” سینماگران ذکر شده است.
خانه سینما مجموعه‌ای از نهادهای صنفی سینما مانند کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان است.
در دومین دولت محمود احمدی نژاد این نهاد از سوی سازمان سینمایی ایران منحل اعلام شد، اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی فعالیت خود را از سر گرفت.
IMG_۲۰۱۶۰۷۱۸_۱۹۴۱۵۲

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:35

۸۲۰۶۷۴۶۰-۷۰۷۱۱۰۸۰
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گزارش بان کی مون درباره برجام را نامتوازن و جانبدارانه توصیف کرد.
بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت این سازمان را نامتوازن و جانبدارانه ارزیابی کرد و تصریح نمود، این گزارش تحت فشار آشکار آمریکا بر دبیرخانه سازمان ملل تنظیم شده و اتهامات وارده در آن علیه جمهوری اسلامی ایران بی اساس است.

بهرام قاسمی این گزارش را با روح و متن برجام و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ متعارض دانست و افزود :این در حالی است که قطعنامه ۲۲۳۱، برجام و تأیید و توافق درباره آن را نشانه تغییری بنیادین در بررسی برنامه هسته‌ای ایران توسط شورای امنیت عنوان کرده است.

وی اضافه کرد: این گزارش دهی دبیرکل یک رویه اداری و تکراری بوده و صرفا جنبه توضیحی داشته و عاری از هرگونه پیگیری اجرایی و عملی از سوی شورای امنیت سازمان ملل می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره گزارش دبیرکل سازمان ملل به کوتاهی های آمریکا و طرف های غربی در عمل به تعهدات خود در برجام را گام مثبتی دانست ،اما تاکید نمود، اینکه گزارش از کنار این موارد به سادگی عبور کرده، و از درخواست جدی از اعضای ١+۵ برای پای‌بندی به تعهداتشان طفره می رود،مایه تاسف است . بهرام قاسمی افزود: جامعه بین المللی انتظار دارد دبیرکل سازمان ملل موارد کوتاهی آمریکا و برخی از دیگر اعضای ١+۵ در عمل به تعهدات برجامی خود را که مورد گواهی بسیاری از کشورها می باشد، به روشنی و صراحت منعکس نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت : ابراز نگرانی این گزارش نسبت به آزمایشات موشکی ایران ، اقدامی کاملاً مغرضانه و جانبدارانه میباشد ، چون برخلاف نص صریح قطعنامه ۲۲۳۱ و صرفاً با استناد به معیارهای اعلام شده توسط آمریکا وبا زیر پا گذاردن کلیه اصول حرفه‌ای وکاملا خارج از حیطه اختیارات دبیرکل در این رابطه اظهار نظر نموده است .

بهرام قاسمی افزود:جمهوری اسلامی ایران مجددا تاکید می نماید که موشکهای بالستیک ایران به دلیل آنکه برای حمل کلاهک های هسته ای طراحی نشده اند به هیچ عنوان در حیطه صلاحیت قطعنامه ٢٢٣١ قرار نمی گیرند و لذا جمهوری اسلامی ایران به هیچ کسی اجازه حتی اظهار نظر در مورد سیستم دفاعی خود را نمی دهد.

بهرام قاسمی تصریح کرد : برجام حاصل یک تلاش طولانی جمعی برای به ثمر رساندن رهیافت دیپلماتیک جهت حل یک بحران ساختگی و ناخواسته بوده است و پایداری آن نیازمند اراده سیاسی همه طرف‌ها در پای‌بندی به تعهداتشان و اقدامات حرفه‌ای و حمایت‌گرانه نهادهایی نظیر سازمان ملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد :ایران در تداوم سیاست اصولی خود برای حل و فصل دیپلماتیک موضوع، به تعهداتش پای‌بند بوده و خواهد بود؛ با این وجود، تأکید مینماید موفقیت این سیاست، صرفاً در گرو اقدام متقابل و صادقانه کلیه طرف‌ها در اجرای کامل و به‌هنگام کلیه تعهداتشان میباشد و جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم پایبندی طرف مقابل ،اقدام مقتضی متقابل را به عمل خواهد آورد.

بهرام قاسمی با اشاره به اینکه بی‌نتیجه بودن اتخاذ رویکرد تقابلی از سوی شورای امنیت علیه ایران، بارها ثابت شده است ،تاکید نمود:تلاش در جهت تکرار این رویکرد ، اقدامی غیرسازنده میباشد،که بارقه‌های امید ناشی از توافق در خصوص برجام و توسل به راه‌حل دیپلماتیک را از بین خواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران هشدار می‌دهد که تکرار تجربه گذشته، روح حاکم بر برجام و فضای مثبت ایجاد شده در نتیجه آن را ،مسموم خواهد ساخت و این به نفع هیچ یک از طرف‌ها و جامعه بین‌المللی نخواهد بود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 23:35

پیرو نامه وزیر بهداشت به رییس سازمان نظام پزشکی، روز گذشته جلسه ای با حضور ۳۰ نفر از زبده ترین پزشکان و نیز کارشناسان، رییس سازمان نظام پزشکی، معاونین وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و سایر مسئولین به مدت نزدیک به چهار ساعت تشکیل شد و جزئیات پرونده و ریز اقدامات انجام شده برای ایشان تا مرحله اعزام به کشور فرانسه مورد رسیدگی دقیق قرار گرفته است

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح جزییات پرونده درمانی عباس کیارستمی، درباره اظهارات برخی هنرمندان گفت:‌ دوستان مقداری کم لطفی می کنند . اظهارات اخیر مطابق شأن افراد هنرمند و برجسته نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گذارنیوز ، دکتر ایرج حریرچی در این باره گفت: پیرو نامه وزیر بهداشت به رییس سازمان نظام پزشکی، روز گذشته جلسه ای با حضور ۳۰ نفر از زبده ترین پزشکان و نیز کارشناسان، رییس سازمان نظام پزشکی، معاونین وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و سایر مسئولین به مدت نزدیک به چهار ساعت تشکیل شد و جزئیات پرونده و ریز اقدامات انجام شده برای ایشان تا مرحله اعزام به کشور فرانسه مورد رسیدگی دقیق قرار گرفته است و نیز در قسمتی از جلسه گروه پزشکی معالج هم حضور یافته اند و به سوالات مربوطه پاسخ داده اند.
وی درباره زمان اعلان نتایج بررسی ها اظهار کرد: در اسرع وقت نتیجه اعلام خواهد شد و قاعدتا پرونده مراحل درمانی فرانسه هم بررسی خواهد شد، اما آنچه که مهم است در مورد پیگیری پرونده پزشکی ایشان با رعایت قانون و انصاف هیچ گونه کوتاهی نخواهد شد و در مورد همه مراحل به نحو عادلانه و مطابق با اصول علمی حکم صادر خواهد گردید.
تشریح جزییاتی از پرونده درمانی کیارستمی

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح روند درمانی کیارستمی در ایران ضمن رد برخی ادعاها و شایعات، گفت: پزشک معالج ایشان در بخش خصوصی توسط شخص آقای کیارستمی انتخاب شده است و پزشکی است که همه دوران تحصیلات خود را در کشور سوئیس گذرانده است. مرحوم کیارستمی یک بیماری روده ای داشتند که توسط این جراح در بیمارستان خصوصی جم کولونوسکوپی می شوند. اگرچه اولین عمل جراحی وی به دلیل مشکل روده ای بود ولی اعمال جراحی بعدی به دلیل ایجاد عارضه در جراحی اول و نیز التهاب کیسه صفرا انجام شد. جراحی اول و جراحی دوم توسط همین جراح انجام می شود ولی جراحی سوم و چهارم توسط جراح دیگری انجام شده است.
ظاهرا آقای کیارستمی تمایل چندانی نداشته اند که دیگران در جریان بیماری ایشان باشند ولی بعد از عمل چهارم بود که نیمه شب وزیر محترم ارشاد تماس می گیرند و وزیر بهداشت را در جریان وضعیت بحرانی ایشان قرار می دهند، هنگامی که وزیر محترم بهداشت در جریان وضعیت بحرانی بیماری ایشان قرار گرفتند، همان نیمه شب تیمی را به بیمارستان اعزام می‌کنند و صبح همان روز دکتر هاشمی شخصا با تیمی از متخصصین مجرب کشور متشکل از متخصص جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی عروق، متخصص بیهوشی و فلوشیپ آی سی یو، فوق تخصص ریه و متخصص عفونی در بیمارستان حضور پیدا می کنند. همه اعضای تیم درمانی انتخاب شده از پزشکان صاحب‌نام کشور بودند که از آن جمله می توان دکتر فاضل، دکتر ظفرقندی و دکتر گویا را نام برد. در طول مدت درمان آقای کیارستمی در بیمارستان خصوصی جم، تمام مسایل درمانی با این گروه چک می شد و دستورات پزشکی تحت نظارت همین تیم برای بیمار انجام می شد.
تمام امکانات و تجهیزات لازم برای ادامه روند درمان وجود داشت و خوشبختانه روند درمانی به شکل خوبی پیش رفت. در مجموع می توان گفت تیم پزشکی ما در مدت بیماری و حضور آقای کیارستمی در ایران، هیچ گاه از وضعیت درمان وی غافل نبود با پیگیری و نظارت مستمر این تیم مجرب، مرحوم کیارستمی که در ابتدا در وضعیت شوک با سطح هوشیاری ۳ قرار گرفته بودند از مرگ قطعی نجات پیدا کردند و به شرایط عادی برگشتند. پس از آن وزیر بهداشت شش مرتبه به عیادت ایشان رفتند و معاون درمان دانشگاه نیز ده‌ها بار وی را ملاقات کردند و بطور مستمر بر نحوه روند درمانی ایشان نظارت داشتند. درست است که عوارض اولیه و قبل از مداخله وزارت بهداشت در روند درمان، قابل انتظار و مقبول نبوده است، اما دوستان هم مقداری کم لطفی می کنند، این حجم پیگیری در مورد کمتر کسی انجام شده است.
مخالفت وزیر بهداشت با سفر کیارستمی به فرانسه

حریرچی درباره درباره سفر کیارستمی به فرانسه و نظر وزارت بهداشت در این باره عنوان کرد: ایشان با اقدامات انجام شده از بیمارستان مرخص شدند و دوران نقاهت را در تهران و اطراف تهران طی می کردند و قرار بود با فاصله زمانی مناسب دو جراحی دیگر برای ایشان انجام شود، البته در این سیر درمان دچار عارضه عفونی دیگری شدند که درمان آنتی بیوتیکی لازم انجام شد. چهار روز قبل از اعزام به فرانسه ایشان دچار تب شدند که با درمان ساده و تخلیه عفونت مشکل ایشان برطرف شد اما وی در آن مقطع با تشویق دوستان خودشان در خارج از کشور، تصمیم می گیرند که برای ادامه درمان به فرانسه سفر کنند البته دو بار با دکتر هاشمی مشورت می کنند که یک بار آن در دفتر دکتر هاشمی و با حضور بهمن کیارستمی و آقای صمدیان بود که در هر دو بار دکتر هاشمی به شدت با سفر آقای کیارستمی به خارج از کشور مخالفت می کنند حتی وزیر بهداشت پیشنهاد دادند که اگر علاقمندند فرد دیگری بر روند درمانی ایشان نظارت داشته باشد اقدامات لازم را انجام دهند و تاکید کردند که امکان سفر هر پزشک مورد نظر وی به کشور وجود دارد که در همین رابطه پسر و چند نفر از دوستان وی، یک متخصص اورولوژی برای این کار معرفی کردند. وزارت بهداشت با توجه به اختیارات و امکانات خود مشغول فراهم کردن مقدمات سفر این متخصص به ایران بود . اما آقای کیارستمی با توجه به تمایل خود تصمیم به سفر به خارج از کشور گرفتند و زمانی که ایشان به فرانسه می رفتند کاملا هوشیار بودند و اینکه در روند درمان در فرانسه چه اتفاقی افتاد و در چه بیمارستانی و امکانات تخصصی بستری شدند مسائلی است حتما در همین کمیته بررسی و اعلام خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت درباره اظهارات اخیر مهرجویی نیز گفت: اعتماد مردم و بیماران به پزشک سرمایه اصلی حوزه سلامت است و خدشه دار شدن این اعتماد نه به نفع مردم و به نفع هیچ کس نیست، سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون بار مراجعه سرپایی به حوزه سلامت و بیش از هشت میلیون و پانصد هزار بستری در محیط این اعتماد عمومی رخ می دهد. جالب توجه این است که در تمام یا قریب به تمام بررسی هایی که در سه دهه اخیر در مورد گروههای مرجع مردم انجام شده است، گروه پزشکی جزو دو یا سه گروه اول بوده اند و گروههای مدعی دیگر در درجات بعدی قرار داشته اند. بعضی اظهارات اخیر مطابق شان افراد هنرمند و برجسته نیست.
براساس گزارش وبدا، وی در خاتمه تاکید کرد که وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت وظیفه اصلی خود را حمایت از حقوق مردم و در عین حال حمایت و تقویت ارائه کنندگان خدمات درمانی به مردم می داند و رعایت قانون، اصول علمی و عدالت معیار اصلی در رسیدگی به هر موضوع اختلافی برای این وزارتخانه است.
ایسنا

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:14

به گزارش پایگاه خبری گذارنیوز وابسته فرهنگی ایران در استانبول با بیان اینکه پیام ظریف در تقبیح کودتا در روابط ایران و ترکیه تاثیر خواهد گذاشت اظهار داشت: زمامداران ترک باید این اظهار نظر ظریف را به خوبی ارج بنهند.
واکنش ظریف به کودتای ترکیه، روابط تهران – آنکارا را بهبود می‌دهد
عبدالرضا راشد که در دقایق اولیه وقوع کودتا در ترکیه در خیابان‌های استانبول حضور داشت و از نزدیک شاهد وقایع شب کودتای ترکیه بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، با اشاره به دلایل شکست کودتا در ترکیه و ذکر چند محور در این ارتباط عنوان کرد: به نظر من یکی از اصلیترین محور‌ها حضور مردم در صحنه بود که به دعوت اولیه اردوغان در ۵۰ دقیقه بامداد از طریق فیس تایم صورت گرفت که این خصوص باید بر نقش شبکه‌های اجتماعی و نقش شبکه‌های تلویزیونی خصوصی تاکید کرد.

او افزود: متعاقب این درخواست، عبدالله گل و داوود اغلو نیز از طریق فیس تایم از مردم درخواست مشابه داشتند لذا حضور مردم در صحنه به نظر من خنثی کننده اصلی کودتا بود.

وابسته فرهنگی ایران در استانبول ضمن اشاره به ۵ کودتای اخیر ترکیه از سال ۱۹۶۰ تاکنون گفت: سه کودتا با فعالیت کل ارتش بود و بقیه با فعالیت بخشی از ارتش اتفاق افتاد. در مورد کودتای اخیر نیز بخشی از ارتش دخیل بودند که به تحلیل من حتی اگر کل ارتش هم چنین رویکردی داشت، به نتیجه نمی‌رسید چرا که حضور مردم می‌توانست خنثی کننده باشد.

او افزود: در دوره‌های گذشته مردم از ترسشان هیچ کنشی در کودتا نداشتند لذا کودتاگران به راحتی سیاسیون را دستگیر و مراکز مهم دولتی را تصرف می‌کردند. ولی مردم در این کودتا با حضورشان در خیابان همه راه‌ها را بر روی کودتاگران بستند.

راشد همچنین با اشاره به ذهنیت منفی مردم ترکیه از کودتاهای سالهای گذشته گقت مردم از افتادن حکومت به دست نظامیان و خفقان حاکم بر کشور بعد ازکودتا مطلع بودند و از این جهت نمی‌خواستند این دوران را مجددا تجربه کنند

وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول همچنین افزود: مردم ترکیه شاهد تحولات کشور مصر هم بودند و دیدند که بعد از کودتا هیچ چیز نه تنها بهتر نشد بلکه بد‌تر هم شده لذا به دلیل تجربه خودشان و رصد تحولات منطقه از این کودتا حمایت نکردند و با حضورشان در صحنه آن را ناکام گذاشتند

راشد با بیان اینکه ایران از اولین کشورهایی بود که نسبت به این کودتا عکس العمل نشان داد، گفت: وزیر امورخارجه کشورمان با درک درست از اهمیت موضوع اظهار نظر کرد. او در پیامی کودتا را محکوم و حضور مردم را تحسین کرد و بر اقدامات قانونی برای حکومت تاکید داشت.

وابسته فرهنگی ایران در استانبول با بیان اینکه پیام ظریف در تقبیح کودتا در روابط ایران و ترکیه تاثیر خواهد گذاشت، اظهار داشت: زمامداران ترک باید این اظهار نظر ظریف را به خوبی ارج بنهند.

او افزود: به نظر می‌رسید روابط دو کشور قبل از کودتا نیز به سمت بهبود در حرکت بود و این اقدام وزیر امور خارجه و شمخانی نیز به این روند کمک خواهد کرد.

راشد همچنین به انعکاس خبراظهار نظر مقام‌های ایران در مورد کودتا در رسانه‌های ترکیه اشاره و تصریح کرد: در رسانه‌های ترکیه نیز به اظهار نظر آقای ظریف اشاره و گفته شد که ایران از اولین کشورهایی بود که در این خصوص اظهارنظر کرد

وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول افزود: آمریکایی‌ها و روس‌ها و سایر همپیمانان ترکیه تا ۳ بامداد هیچ عکس العملی نشان ندادند اما با این حال جمهوری اسلامی از اول موضعی منطقی‌ را در پیش گرفت.

او در توضیح چرایی این اظهار نظر از سوی مقام‌های ایران گفت: ترکیه کشور همسایه ایران است و منافع امنیت ملی ملی ما در گرو همکاری‌های مشترک ما با ترکیه است از این رو بسیاری از مسائل منطقه را باید با همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای حل کنیم.

راشد ضمن بیان اینکه قدرت‌های منطقه‌ای مثل ترکیه می‌توانند در کنار ایران باشند، گفت: بقیه قدرت‌های منطقه نظیر عربستان چنین ظرفیتی ندارند. ترکیه هم درگیر مسائل داخلی خودش هست و می‌تواند با ایران همکاری‌هایی داشته باشد از این رو ترکیه هم به دلیل همسایگی هم به دلیل اینکه مسلمان هستند و هم به این دلیل که قدرت همکاری با ایران در زمینه معضلات منطقه را دارد از‌‌‌‌ همان ساعات اولیه کودتا از طرف مقام‌های ایران این کودتا محکوم شد.

وابسته فرهنگی ایران در استانبول اضافه کرد: روابط تجاری ایران و ترکیه نیز برای هر دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و از همین منظر است که هرگونه ناامنی برای طرفین مطلوب نیست و به نظر می رسد تحولات بی‌ثبات‌کننده منطقه در شرایط کنونی به نفع رژیم صهیونیستی است.

او خاطرنشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تمامی کشور همچون سوریه، بحرین، یمن و عراق حمایت از مردمسالاری و حل‌وفصل مسائل از طریق ظرفیت‌های قانونی و مشارکت عمومی مردم در انتخابات‌هاست.

راشد در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر منطقه از دست تروریسم خلاصی یافته و شرایط بهبود بیش از پیش روابط کشورهای اسلامی منطقه فراهم شود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:14

معاون اول رییس جمهور از کارخانه پاکسان تولید کننده محصولات پاک کننده و بهداشتی بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گذارنیوز ،دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز در ادامه برنامه بازدید های خود از چند واحد تولیدی، با حضور در کارخانه پاکسان از خطوط تولید و بسته بندی صابون و پودر شوینده بازدید کرد.
کارخانه پاکسان با داشتن حدود ۱۰۰۰ نفر پرسنل در سال حدود ۱۲۰ هزار تن پودر، ۳۰ هزار تن صابون، ۸ هزار تن کف شوی و بیش از ۲۰ هزار تن مواد اولیه شوینده تولید می کند.
معاون اول رییس جمهور در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای امروز خود از چند واحد تولیدی گفت: واقعیت صنعتی و تولیدی کشور غیر از آن چیزی است که برخی افراد وانمود می کنند.
دکتر جهانگیری با اشاره به فضای مثبت و خوب واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور و نیز وضعیت تولید در مسیر خوبی قرار گرفته است و باید سعی کنیم که این فضای مثبت منفی نشود.
وی افزود: اگر همه کمک کنند و با همین فضای مثبت ادامه دهیم، شاهد گزارش ها و خبرهای خوب از بخش تولید و صنعت کشور در ماه های پس از شهریور خواهیم بود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به بازدید های خود از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان های مختلف کشور خاطرنشان کرد: در این سفرها معمولا جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز برگزار می شود و موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی در استان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع؛سایت اطلاع رسانی دولت

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:14

اما متأسفانه عده‌ای تنها راهی که بلد هستند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. این عده بسیار اقلیت صدای بلندی دارند و کار بزرگی که ملت انجام داده را نمی‌بینند. ملت ما یک زمانی دست تجاوز عفلقیان را قطع و امروز هم با برجام دست ابرقدرت‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا را قطع کرد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید در کشور شرایط را برای کار و فعالیت آماده کنیم و این هدف به دست مردم ایران امکان‌پذیر است،‌ گفت: عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روح یأس را در جامعه بدمند.
به گزارش پایگاه خبری گذارنیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه حل مشکل بیکاری به دست مردم امکان‌پذیر است،‌ اظهار کرد: ما باید در کشور رونق اقتصادی ایجاد کرده و راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی هم نداریم. ما باید شرایط را برای کار و فعالیت در کشور آماده کنیم.
وی در ادامه افزود: اما متأسفانه عده‌ای تنها راهی که بلد هستند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. این عده بسیار اقلیت صدای بلندی دارند و کار بزرگی که ملت انجام داده را نمی‌بینند. ملت ما یک زمانی دست تجاوز عفلقیان را قطع و امروز هم با برجام دست ابرقدرت‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا را قطع کرد.
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مگر کسی پیدا می‌شود که از قطع شدن دست ملت، تثبیت حق هسته‌ای و از بین رفتن تحریم‌ها ناراحت باشد؟ ما در گذشته مجبور بودیم از طریق صرافی‌ها پول را جابجا کنیم، اما امروز این مشکل حل شده و از طریق بانک‌ها این کار را انجام می‌دهیم، اما کسانی بودند که در پس تحریم دنبال دزدی اموال مردم بودند و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول مردم را بردند که البته دولت این پول را از حلقوم آنها بیرون می‌کشد و در برابر تجاوز به اموال مردم یک آن درنگ نمی‌کند.
روحانی تأکید کرد: مردم منتظر حکم بازگشت اموال به خزانه هستند. مگر مردم فراموش می‌کنند به بهانه تحریم، اموال آنها را غارت کردند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 12:31